1.Romedal speidere på Starene
1.Romedal speidere på Starene

av Hans Kroglund [24.04.26 09:50]



Torsdag 23.04.26 var de fleste speiderne i 1.Romedal på Samling på Starene. De gikk i tog fra Horne bru med flagg og det skulle vise seg at et var en merkedag for mange unge speidere. Antallet speidere har økt mye de siste årene og nå er det ca 60 barn i tre grupper. I tiegg møtte mange foresatte og besteforeldre opp.

Bilde. Avgitt speiderløfte 1.Romedal speidergruppe

Det ble en høytidlig ettermiddag da en og en speider kom frem, la venstre hånd på det norske flagget, speiderhilsen med høyre hånd mot hodet og avga løfte. Det var så høytidig at noen fikk hjelp med setningen fra en voksen speider.
"Jeg lover etter beste evne å søke mitt livssyn, hjelpe andre og leve etter speiderloven".


Speiderløfte

Starene Feltstasjon

1.Romedal feier 100 år den 9.mai på Jønsberg
Det blir stort arrangement på Jønsberg i forbindelse med 1.Romedal sitt 100 år jubileum